FAQ

Wspólne

  • Pierwsze użycie
  • 1. Wyjmujemy stację i za pomocą zasilacza podłączamy ją do prądu. Na stacji powinna zapalić się zielona dioda. Zgaśnie ona dopiero po wstawieniu robota na stacje-to w dalszym kroku!

    2. Wyjmujemy robota z pudełka i upewniamy że wszystkie folie i zabezpieczenia transportowe zostały usunięte(folia od robota, pasek umieszczony wokół zderzaka robota).

    3. Włączyć robota przyciskiem fizycznym znajdującym się pod koszem na śmieci(wyjmujemy pojemnik na śmieci i przełączany z pozycji „OFF” na „ON”).

    4. Gdy robot jest włączony wstawiamy go na stację i zostawiamy na co najmniej 6 godzin. Robot będzie mrugał na pomarańczowo co oznacza brak połączenia z aplikacją. Nie należy się tym przejmować.

    5. Po upłynięciu czasu możemy rozpocząć proces parowania z aplikacją:

    5.1. W polu na samej górze wybieramy kierunkowy Polski(+48). To pole jest zablokowane i nie da się tam wpisać numeru kontaktowego. Nie jest to wymagane przez aplikacje.

    5.2. Rejestracja w aplikacji-rejestracja odbywa się w aplikacji(nie jest to samo konto co na stronie producenta!). Aplikacja najlepiej działa ze skrzynkami z domeną @gmail.com. Aplikacja może mieć problem z wysłaniem kodu weryfikacyjnego na domeny Polskie(o2,wp,op itp.).

    5.3. Po rejestracji przechodzimy do procesu parowania. Na początku przytrzymujemy dwa przyciski na górze robota(włącznik i domek) przez ok 3 sek., aż robot nie wyda pojedynczego sygnału dźwiękowego. Gdy robot wyda sygnał i zacznie migać na pomarańczowo możemy kliknąć „kontynuuj”.

    5.4. Następnie znajdujemy się na stronie „Lista urządzeń”. Musimy poczekać aż telefon znajdzie naszego robota. Po chwili powinien się on pojawić i gdy to się stanie możemy przejść dalej klikając „kontynuuj”.

    5.5. W kolejnym kroku jesteśmy proszeni o wybranie nazwy swojej domowej sieci wifi i wpisanie POPRAWNEGO hasła do niej. Należy dwukrotnie się upewnić że nazwa sieci jak i hasło są wpisane poprawnie. Następnie łączymy się z urządzeniem. Od tego momentu możemy cieszyć się pełną funkcjonalnością robota.

    Jeżeli w trakcie powyższego procesu pojawi się błąd-będzie on opisany niżej.

  • Eksploatacja
  • 1. Filtr-wymiana co ok 3 miesiące zależnie od eksploatacji . Powinno się go czyścić możliwie po każdym sprzątaniu poprzez usunięcie brudu dodaną do zestawu szczoteczką. Obudowę filtru jak i sam filtr można czyścić pod bieżącą wodą oraz strumieniem zimnego(nie gorącego!!!) powietrza.

    2. Szczotka główna- wymiana co rok najrzadziej. Szczotkę główną powinno się czyścić po każdym użyciu. Należy upewnić się że szczotka w łożyskach chodzi płynnie bez oporów spowodowanych zaplątaniem lub zaklinowanie się elementów zewnętrznych.

    3. Szczotki boczne- co pół roku do roku- należy zwrócić uwagę na wygięcie włosia-włoski powinny być proste, inaczej mogą nie spełniać swojego przeznaczenia. Zalecane jest także odkręcanie szczotek bocznych co kilka sprzątań celem sprawdzenia czy pod szczotką nie plączą się włosy którego mogę uszkodzić mechanizm napędzający.

  • Błędy techniczne
  • 1. Błąd szczotki głównej- należy sprawdzić stan szczotki głównej. Jeżeli nic się w nią nie zaplątało prawdopodobnie szczotka wymaga zmiany. Można sprawdzić to wyjmując szczotkę główną i włączenie robota w tryb sprzątania. Jeżeli działa poprawnie-należy wymienić szczotkę główną.

    2. Połóż mnie na ziemie-jeżeli pokazuje się ten błąd w momencie gdy robot jest na ziemi należy sprawdzić czujniki spadku. Mieszczą się one na spodzie robota w linii przedniego zderzaka. Są to trzy przeźroczyste „lampki”. Sprawdzić czy nie są uszkodzone lub zalepione kurzem. Można przeczyścić je szmatką z mikrofibry.

    3. Awaria szczotki bocznej- należy sprawdzić czy w szczotkę nie wkręciło się coś co uniemożliwia jej poprawną pracę. Mogą to być włosy, sierść, włóczka lub kawałek materiału.

    4. Fan motor problem-problem z silnikiem głównym. Sprzęt powinien trafić do serwisu. Najczęściej błąd spowodowany jest niedrożnością lub brakiem filtra w koszu.

    5. Robot nie może się zadokować na stacji-należy sprawdzić dwa styki na spodzie urządzenia. Jeżeli są zakurzone lub zalepione brudem należy je przeczyścić szmatką z mikrofibry.

    6. Zablokowany lidar-trzeba sprawdzić czy nie wpadło pod „grzybek” od lasera. Jeżeli nie ma pod nim czegoś co może blokować obrót lasera-należy zgłosić się do serwisu.

  • Najczęstrze błędy z aplikacją
  • 1. Przesuwanie się map-najczęściej spowodowane jest to słabym zasięgiem sieci w mieszkaniu/domu. Także może być to spowodowane częstą pracą urządzenia na mapach przywracanych z przebiegów. Co jakiś czas zalecane jest ponowne skanowanie mieszkania i wyznaczanie stref „od zera”.

    2. Nie można dodać większej ilości stref-może to być spowodowane słabym zasięgiem sieci domowej lub komórkowej w mieszkaniu. Przy dużej ilości przebiegów może również występować taki problem. Należy wtedy usunąć stare przebiegi by zostawić miejsce robotowi w pamięci operacyjnej na nadpisanie nowych.

    3. Mapa się kasuje za każdym sprzątaniem-w momencie gdy nie ustalimy stref-jest to naturalne. Proces każdorazowe mapowania przy sprzątaniu całkowitym pozwala na sprzątanie robota ze maksymalną skutecznością.

    4. Komunikat połącz-robot rozłącza się z aplikacją- należy sprawdzić stan sieci WI-FI do której podłączony jest robot. Nawet krótkie przerwy w dostawie internetu przez operatora mogą skutkować rozłączeniem się robota. Jeżeli się działa prawidłowo a robot mimo to samodzielnie nie połączył się z siecią należy ponownie połączyć robota z siecią z pomocą opcji „Moje Roboty”-> „Dodaj robota”. Nie spowoduje to usunięcia poprzednich przebiegów. W skrajnych przypadkach pomóc może przywrócenie robota do ustawień fabrycznych- opcja dostępna tylko z konta „Menadżera” urządzenia.

    5. Automatic network switching failed android-co robić. W pierwszej kolejności trzeba się upewnić że wpisaliśmy poprawnie nazwę sieci domowej i hasło do domowego wifi W momencie wystąpienia błędu na dole komunikatu pojawia się opcja „go to set”. Po kliknięciu przycisku aplikacja przeniesie nas to ustawień telefonu-wyboru wifi. Należy odnaleźć tam sieć wifi naszego robota-będzie miała słowo „robot” w nazwie. Następnie należy się połączyć z siecią robota i poczekać aż telefon wygeneruje nam komunikat brzmiący „czy na pewno chcesz połączyć z siecią bez internetu?” bądź „internet może być niedostępny-czy chcesz połączyć z tą siecią?”. Po zaakceptowaniu tego komunikatu, powrocie do aplikacji(klikając przycisk systemowy „wstecz”) i próbie ponownego połączenia-robot powinien się połączyć bez problemu.

  • Robot dziwnie jeździ, co zrobić?
  • 1. Robot wjeżdża w przeszkody i nie zatrzymuje się na nich lub cały czas się cofa-należy sprawdzić zderzak robota. Najprawdopodobniej między zderzak a robota dostało się ciało obce które blokuje poprawną prace zderzaka. Należy także sprawdzić czy zderzak od frontu nie jest brudny bądź zatłuszczony. Najlepiej przeczyścić dokładnie zderzak LEKKO! Wilgotną ścierką.

    2. Robota nie może wrócić do stacji(nie może znaleźć stacji po sprzątaniu)- Żeby robot wracał do stacji-musi także z niej wyjeżdżać. Jeżeli puścimy robota ręcznie w losowe miejsce to on potem nie wróci do bazy. Także trzeba upewnić się że stacja nie jest „schowana” przed robotem. Stacja powinna mieć zachowane odpowiednie od mebli(opisane w instrukcji obsługi).

    3. Robot nie może zadokować na stacji(wjeżdża ale nie zaczyna się ładować i wyjeżdża)-należy sprawdzić kolejno:

    3.1. Czy styki na spodzie robota nie są czymś zakryte, zaklejone? Mogą być zatłuszczone lub zakurzone-spowoduje to że robot nie będzie mógł dokować i nie zacznie ładowania.

    3.2. Czy kółko przednie robota jest odpowiednio osadzone?-jeżeli jest przekrzywione lub „wypięło się” z któregoś zatrzasku, robot będzie miał problemy z wjechaniem na stacje.

    3.3. Czy stacja stoi na prostym podłożu.

    4. Robot wyłącza się w trakcie jazdy i gaśnie. Ożywa dopiero po przeniesieniu na stacje- problem tego typu najczęściej spowodowany jest problem z akumulatorem. Jeżeli problem wystąpi-prosimy o kontakt z serwisem.

    5. Robot zjeżdża ze schodów-należy sprawdzić czy czujniki spadku nie są brudne bądź uszkodzone. Są one trzy osadzone na spodzie robota, wzdłuż przedniego zderzaka.

  • Jak wprowadzać strefy oraz piętra
  • 1. robot na parterze wyjeżdża ze stacji, sprząta cały metraż wraca na stacje, a my w zakładce mapa budujemy strefy (podpisujemy pomieszczenia) i koniecznie klikamy zapisz po ukończonym ustawianiu stref.

    2. Przenosimy robota na piętro wraz ze stacją (najlepiej zawsze jak robot wyjeżdża ze stacji) kasuje tamtą mapę i buduję nową z która postępujemy tak samo jak z poprzednią i też zapisujemy.

    3. Jak wracamy na dół to wchodzimy w przebieg szukamy raportu jazdy z parteru (zapewne to będzie jeden raport niżej) i wczytujemy mapę i puszczamy robota np na czyszczenie strefowe.

    4. Później gdy przeniesiemy robota na piętro (najlepiej z stacją ładującą/ ale nie koniecznie). Kładziemy robota mniej więcej w tym samym miejscu gdzie stała stacja i wczytujemy mapę z piętra i rozpoczynamy sprzątanie. Strefy wcześniej wyznaczone są zapisane i możemy wysłać robota na sprzątanie strefowe.

    5. Natomiast bez stacji dokującej na końcu sprzątania pojawi się komunikat o braku stacji i kilka sygnałów dźwiękowych. Robot zbliży się do miejsca w którym wcześniej stała stacja.

    6. W zakładce przebieg, jest raporty sprzątania robota i spośród tych raportów wczytujemy mapę adekwatną do danego poziomu - w prawym górnym rogu wybieramy "use map" w tych raportach.

  • Częste pytania
  • 1. Zmieniłem hasło do Wi-fi domowego, co zrobić?-należy w zakładce „Moje Roboty” usunąć robota i sparować go na nowo. Przy procesie parowania należy zwrócić uwagę by wpisać odpowiednio nowe hasło do Wi-fi, nie to proponowane i zapamiętane z poprzedniego parowania.

    2. Czy robot może sprzątać na dwóch piętrach?-tak. Można dokupić drugą stację i umieścić ją na piętrze. Można także robić to ręcznie ale trzeba będzie liczyć się z tym że po zakończonym sprzątaniu robota trzeba będzie ręcznie przenieść z powrotem na stację. Robot w nowej przestrzeni będzie wyznaczał sobie mapę na nową. Można to ominąć wczytując już zmapowane powierzchnie z opcji „przebiegi” w aplikacji. Należy także zwrócić uwagę na zasięg Wi-fi. Jeżeli router jest na dolnym poziomie i ma słaby zasięg-robot może nie pracować poprawnie. Skutecznym rozwiązaniem jest zakup wzmacniacza sygnału Wi-Fi i podłączenia na drugim poziomie aniżeli router.

    3. Nie korzystam z aplikacji a robot wykazuje błąd. Skąd mam wiedzieć jaki?-szczegółowy wykaz błędów znajduje się na przedostatniej stronie polskiej instrukcji.

    4. Nie posiadam polskiej instrukcji. Gdzie ją znajdę?-prosimy o taką wiadomość na miała: kontakt@moneual.pl – niezwłocznie prześlemy.

    5. Przy rejestracji w aplikacji nie dostaję maila z kodem weryfikacyjnym. Co zrobić? – zazwyczaj pomaga cierpliwość-mail w zależności od skrzynki może przyjść nawet w ciągu kilku minut. W ostateczności skrzynka gmail dobrze współpracuje z aplikacją. Można założyć konto robocze-będzie ono potrzebne jedynie do zarejestrowania konta.

    6. Aplikacja wyłącza się w trakcie użytkowania-jest to spowodowane najczęściej przeciążeniem pamięci operacyjnej w telefonie. Należy upewnić że w takim przypadku wszystkie inne aplikacje działające w tle pozostają wyłączone i nie obciążają pamięci ram.

    7. Czy jak mam na dwóch piętrach dwa routery z oddzielnymi sieciami wifi to czy robot będzie się sam między nimi przełączał?-nie. W takim wypadku należy ręcznie przełączać między sieciami, każdorazowo parując robota z wifi. Robot z założenia powinien działać w środowisku jednej sieci wifi do której jest stale podłączony.